Benvidos


Belvís

Belvís
Seminario Menor de la Asunción - Santiago

domingo, 25 de octubre de 2009

COUSAS DE ANDAR POLA CASA

Recoñezo que cada día este parladoiro da quintado57 me ten mais enganchado, pois xa non deixo pasar dous días seguidos sen asomarme a ver de qué vai o asunto. Claro que eu síntome en desvantaxe con respecto ó idioma, xa que non tiven oportunidade de estudialo como se merece. Así que cando leo a Rafael ou a Eduardo disfruto coa fluidez do seu léxico tanto coma coa maestría e erudición con que desenrolan os distintos temas.Perdoade pois a miña deficiencia. O meu galego é mais ben de andar pola casa. Así lles falo ós meus fregueses e estou seguro de que sempre me entenden, pois é o mesmo que eu escoito deles.

Rafael pregúntame pola miña saúde; interés que agradezo moito e con satisfacción debo dicir que actualmente é moi boa, ainda que seguen a facerme controis moi metódicos. Tamén me pregunta pola afección ó cine; a esto teño que dicir que non dispoño de moito tempo para cultivala. Esto de vivir solo, nunha casa grande, leva consigo o ter que adicar boa parte do tempo ás tarefas domésticas; cando me canso métome co ordenador a ler algo a prensa do día e tamén a seguir atentamente o que se vai publicando na páxina de "redes cristianas", que como sabedes é portavoz ou altofalante de un numeroso grupo de Comunidades Cristianas de Base. Aquí atopo noticias e comentarios que satisfacen as miñas inquietudes vitais e reforzan a miña esperanza.
Tamén quero contarvos que dende fai unhos 8 anos, teño funcionando na parroquia unha coral que formei con xente madura que, dunha maneira entusiasta e totalmente desinteresada, acode dous días á semana de oito a nove da noite a ensaiar. Os compoñentes suman trinta persoas de idades comprendidas entre os 50 e os 85 anos; algún ano súmase algunha que outra moza pero persevera pouco tempo. Esta iniciativa naceu co propósito de que esta xente se acostumase a cantar en público e así servisen de fermento nas celebracións litúrxicas para que o resto dos asistentes se animaran a participar nos cantos. E teño que confesarvos que, así como noutras causas fracasei, tocante á participación no canto litúrxico, as nosas misas dominicais son todo un exemplo na bisbarra. O coro actúa como tal únicamente en oito datas fixas cada ano e exclusivamente na nosa igrexa, e, por suposto, sin retribución algunha. Estas actuacións son minuciosamente preparadas con polifonía incluída. Nas outras solemnidades e tódolos domingos do ano teñen a consigna de distribuirse por todo o templo e cantar cada un dende o sitio onde se atopa os cantos que se vaian entonando. Ó cabo de unhos meses o resultado foi espectacular: a xente sentíuse arrastrada a sumarse ó canto e as nosas misas empezaron a ser unha verdadeira festa. Tanto é así que agora dura unha misa de domingo 45 minutos debido a que cantamos moito, e á xente non lle rende o tempo que pasa na igrexa. Á saída páranse no adro a comentar cómo saíron os cantos do día. Asegúrovos que as primeiras veces cando eu oía ós homes da tribuna facer o dúo como si se tratara de un coro de homes solos, poñíaseme un nudo na gorxa e eu non podía seguir cantando. Moitas veces acode xente de outras parroquias e marchan desfacéndose en eloxios cara esta parroquia. Total que, despois de oito anos, os do coro seguen entusiasmados, o resto da xente perdeu o medo a cantar e as nosas misas son todas solemnes. Xa para rematar cóntovos que ademáis de non cobrar un euro en todo o ano, os membros do coro decidiron pagar unha cuota mensual de dous euros cada un para así (sumados a algunha xenerosa aportación do seu director), facer unha cea de vez en cando na casa rectoral para así enfortecer os lazos de unión e compartir as ilusións que nos moven a perseverar na tarefa.
Comprendes amigo Rafael, que esta ocupación tan gratificante para min me traia tan ocupado (buscando cantos novos,facendo fotocopias, aprendéndoos eu primeiro e logo ensaiando), que non teño mais remedio que renunciar a outras afeccións que tamén me gustaría cultivar. Pero os resultados compénsanme amplamente o sacrificio.
Esta é a miña experiencia que hoxe quixen compartir convosco. O mérito hay que reconocerllo a estas persoas sinxelas que, cando son motivadas suficientemente, son capaces de sorprendernos entregando o mellor de sí mesmas.
Outro día contareivos outras "cousas de andar pola casa".
Fernando Ledo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario