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Belvís

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Seminario Menor de la Asunción - Santiago

miércoles, 9 de diciembre de 2009

A HISTORIA QUE PODEMOS RECORDAR

   Tras recuperarme da Paréstica de outono, desta vez serei indisciplinado, por non "aburrir ao persoal" e por considerar que as respostas-marco xa están dadas.
   Ordenando carpetas e caixóns, topeime cunha folla solta: unha fotocopia vella de dúas páxinas dun libriño de Luís Huerta, do que ignoro título. E pensei en compartila para abundar no contexto da historia que podemos recordar. Vai na lingua orixinal e cervantina:

Decálogo patriótico de los españoles
   Los mandamientos de la Ley del Patriotismo son diez. Todos pertenecen al provecho general de España y al particular de cada español.
1º. Amarás a España sobre todas las naciones de la tierra.
España es nuestra querida Patria; nuestra Madre común. Una suprema razón de sentimiento nos impulsa a amar ardientemente el suelo donde se ha vinculado el hogar con nuestros mayores.
2º. Jurarás defenderla cuando esté en peligro.
La Patria necesita del concurso mancomunado de todos sus hijos. Debemos hacer por ella los mayores sacrificios.
3º. Santificarás la memoria de nuestros antepasados ilustres por su talento y por sus virtudes.
Los santos, los sabios, los artistas y los héroes esspañoles deben tener un altar mayor en tu corazón.
4º. Honrarás todos los productos españoles.
En los gastos más insignificantes, ten en cuenta el interés de tus compatriotas y de tu país. Un céntimo gastado en adquirir un producto extranjero, disminuye la fortuna de tu Patria.
5º. No matarás el comercio ni la industria nacionales.
En tus empresas y en tu casa, da siempre preferencia  a los materiales, a los géneros, a los comestibles y a los obreros españoles.
6º. No fumarás nunca, ni beberás más que agua fresca.
El español que fuma y bebe licores o se embriaga, atenta contra el vigor de nuestra raza, se degenera a si mismo y engendra una prole degenerada.
7. Huirás de la taberna, del garito y del burdel.
En estos antros inmundos, se quebranta la salud, se vulneran los cerebros, se anquilosa el pensamiento, se envilecen las conciencias y se dilapidan salarios y fortunas. Estos lugares malditos son los eslabones infernales de la tierra, origen de todas las discordias de familia y de las grandes miserias de las naciones.
8. No te levantarás en  motines, revueltas ni algaradas populares.
Estos actos revelan la incultura y la ignorancia de la plebe y la maldad y falta de civismo de los demagogos. Los buenos Gobiernos se consiguen principalmente con la integridad y pureza en la práctica del sufragio universal y con  las manifestaciones sinceras del espíritu de ciudadanía.
9º. No desearás mal a ningún país extranjero.
Todos los hombres somos hermanos y todos juntos debiéramos formar una gran familia sobre la corteza terrestre. Coopera a la realización de este bello ideal.
10º. No codiciarás los bienes de otras naciones.
España es rica en virtudes, en grandezas, en heroísmos y en conquistas: lo es también en su suelo  y subsuelo, y en su clima y en su cielo. Estudia a tu Patria en todas las manifestaciones de su vida geográfica, histórica, jurídica y social: estúdiala igualmente en todos los veneros de la riqueza económica, sacando de este estudio el mayor rendimiento útil que te sea dable,  pues así verás que puede muy bien hacer de España un país de bienandanza. Lucha por conseguirlo tenazmente, incansablemente, heroicamente.

    Parece dos tempos en que o Estado non adoutrinaba.
    A folla perdida levoume a buscar na biblioteca un libro que lera polo 1995, e que reflectía a miña escola:
         El florido pensil. Memoria de la escula nacionalcatólica.
         Andrés Sopeña Monsalve.
         Grijalbo Mondadori. Barcelona. 1994.
O decálogo non aparece no libro, pero si outros textos que demostran como eran antes os bacharelatos. Non serían estes os bacharelitos?
No prológo do citado libro, Gregorio Cámara, catedrático da Universidade de Granada, escribe:
     "Tras ter depurado todo o depurable, (isto é, todo escrito - ou persoa- que tivese matiz socialista ou comunista", ou que seguise "o ideario perturbador de mentes infantís"), nas escolas primarias, nos institutos e colexios, nas escolas de Maxisterio e até en moitas cátedras universitarias, ensinábase de acordo con esta aberrante ortodoxia metodolóxica, por chamala dalgunha maneira, expresada por un daquela ilustre catedrático da Universidade de Valencia:
      "O mestre ha de proceder de modo apriorístico, seleccionando feitos non só en función do seu valor histórico absoluto, senón do seu valor para a formación neste sentido patriótico nacional que preconizamos. Ha de facer resaltar de modo interesado os feitos que mostran os valores da raza, silenciando outros que ou non a ennobrecen ou poden ser interpretados torcidamente. Trátase, repito, de facer españois que sintan a historia e non de formar homes que coñecen plenamente a historia".
Nada de estraño ten, pois, que con esta imaxinativa proclama e exacerbado maniqueísmo se consagrasen "os  métodos educativos da España tradicional": o rexeitamento absoluto das doutrinas pedagóxicas do extranxeiro, porque son, segundo dicía o BOE, "hipócritas, extrañas, exóticas e despóticas"; se outorgase destacadísimo lugar ao sistema , "clásico na tradición española", da repetición para "obter a maior fixeza e solidez nos coñecementos", así como o método das concentracións e o da concentricidade da ensinanza relixiosa... Como arengaba Sáinz Rodríguez aos mestres, "nova milicia da cultura", non se trata de afirmar esa idea libral e rousseauniasna de que hai que respectar a concienca e a liberdade no neno e do mestre, senón de pensar en que a idea contraria é precisamente "o eixo de toda filosofía da educación patriótica".

     Mentres escribía traducindo, acordeime do Éxodo: os israelitas protestaban polo maná caído do ceo cada mañanciña en forma de orballo, e devecían polas cebolas, marabillosas, que comían na escravitude de Exipto. "Aquelas ceboliñas si que eran saborosas e non esta porquería".

    O problema non foi só a escola que vivimos, senón as posibles consecuencias dunha total autarquía intelectual e ideolóxica. A colonización ten consecuencias negativas máis duradeiras cá dominación. Desta historia sabemos nós, porque a vivimos.

As cereixas enlazadas
     É frecuente observar que cando se cita un feito ou persoa da actualidade, aparecen raudos os inimigos da memoria histórica argumentando coas cereixas enlazadas:
- Se escribes Gürtel, engánchase o GAL.
- Se dis Bárcenas, enléase con Filesa.
- Se pronuncias Camps, enguedéllase con Roldán.
- Se mentas espionaxe madrileña, sae Rubalcaba.
- Se citas Alakrana, aparece o Prestige.
- Se mencionas a historia que estudamos nós, ven ensarillada a historia dos socialistas.

    Nunca sei se os usuarios deste curioso argumento:
- Condenan os dous casos/persoas.
- Aproban os dous asuntos/persoas.
- Absolven o segundo e condenan o primeiro.
- Condenan o primeiro e exculpan o segundo.
- Queren marear...

   A un libro rigoroso e histórico como Cartas dos republicanos galegos condenados a morte, non se pode opoñer un libro inexistente, un libro-ficción, de historia-ficción, un libro imposible.

   Antes de asinar, consultei cinco áreas dunha xoia bibliográfica que estudamos todos:
   Enciclopedia. Tercer grado
   Antonio Álvarez. Editorial Miñón. Valladolid. 1956.
- Historia de España. Páxinas 405 e sgts.
- Formación política. Niños. Páxs. 588 e sgts.
- Lecciones conmemorativas. Páxs. 599 e sgts.
- Formación familiar y social. Niñas. Paxs. 604 e sgts.
- Formación política. Niñas. Páxs. 609 e sgts.

                    "Intuitiva, sintética y práctica".
                    "Adaptada al cuestionario oficial".

    Era o noso libro gordo de Petete. Non segue "o ideario perturbador de mentes infantís", que va!
    Algunhas ideas da famosa enciclopedia ainda andan soltas. 
    Non ten desperdicio. Lean e xulguen.
               
                  Eduardo Seco.

 

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